12 Nisan 2011

PARA KOLEKSİYONU DEĞERLERİ

Osmanlı paralarının Avrupada artan piyasa değerleri


Osmnali paralarinin Avrupa da gün gectikce artan piyasa degerlerinin bir türlü önü kesilemiyor, bir kolleksiyoncu olarak ben bundan asiri bir derecede rahatsizlik duyuyorum.
Evet, aslinda piyasa degeri artan paralar beni cok mutlu etmeli fakat is bildiginiz gibi degil.Beni rahatsiz eden tarafi ,Avrupa da yasayan Türk assilli soydaslarimizin
ata yadigari dedikleri eserlere cok büyük paralar yatirmalari ve bu nedenle rantci sermayenin tekeline kurban gitmeleridir.

10 yil öncesi bu kadar rahbet görmeyen Osmanli Sikkeleri ,(son 6 Padisah döneminden önceki paralar) su zamanda astronomik denilecek fiatlardan alici bulmakta. Türkiye de zaten bu paralarin kolleksiyonunun belli sartlara ve belgelere ihtiyac dulularak yapilmasi bir kenara ,Avrupa da satin alinan paralarin TC Devletinde zaten yasakli olmalari Avrupada ki Türk soydalarimizin pek bilgisine sunulmuyor nedeni bireylerin bilinclenmesini engellemek ve piyasada dengeyi tekelin elinde tutmak.)(Bizim Türkleri Avrupada körü körüne bilinc disi bir kolleksiyon meraki sarmasi da bu tiplerin isine geliyor..Bu paralar ata yadigari olarak yabanci tekel sermayeden satin aliniyorlar.

Sürekli dile yabanci rantci sermayeyi dile getiriyorum aslinda benim bir sorunum yok bu sermaye ile ,cünki bilincli kolleksiyoner zaten bu tür rantci sermayeye rahbet göstermez
beni endiseye düsüren burada yani Avrupa da büyük bölümü iste ALMANYA da olan ve kolleksiyona (yani hatira olsun diye bir seyler alan ,kolleksiyon fikrinden uzak) yeni baslayan Türkler.

Alinan paralarin piyasa degerleri hakkinda bir kac örnek vermek istiyorum;
Mesela: 1203 III Selime ait 2 Kurus,(Zolta) gümüs senesi önemli degil 2 yil önce bu tür paralarin piyasa degerleri 5,00€ ile 10,00€ arasinda idi, simdilerde 20,00€ ile 80,00€ dan alici buluyorlar.
2,20 Kurus 1255 den itibaren (tahsisi sikke devri sonrasi paralar) yine ayni zamanlarda 5,6,7,8€ lardan satilirken simdilerde en hasat olmus kolleksiyon degeri düsmüsleri 15,00€ dan itibaren satiliyorlar.Bir digeri ise 5 Kuruslar,4€ iken bu paralara suan 13,00€ ya kadar fiat biciliyorlar arti bu saydigim paralarin icerisinde ENDER olanlar HARIC .

3, Osmanli dönemi 926 dan 1255 e kadar olan altin olmayan kolleksiyon degerleri düsük tüm paralarin RESMI OLMAYAN VE GÜNLÜK VEYA HAFTALIK SAYILABILECEK PIYASA DEGERLERI FRANKFURT KOLLEKSIYONERLER DERNEGI PARA BORSASINDA tespit edilip RANTCI MÜNZEN HÄNDLER yani eski para ticareti yapan sirketlere dagitiliyorlar.

Bu paralarin satildigi en önemli Online sayfalarindan birisi EBAY ve digeri ise bu sitenin yan kurulusu olan web siteleridir.Sadece ebay sitesinin Türk ve <islam paralari
katagorisinde aylik ciro yaklasik olarak 15.000€ ile 20.000€ arasinda ve yine aylik satisa sunulan para miktarlari 500 adet ile 800 adet arasidir bu satislar tabiki sadece rantci sermaye tarafindan yapilmiyor ,özel sahislar da buralardan para alip satiyorlar fakat piyasanin rantci sermayenin elinde olmasi bu sermayeden alinan paralarin hali ile özel sahislar tarafindan da satislarini sabitlestiriyor;Mesela ben 10€ aldigim parayi begenmedi isem bunu tekrardan satisa sunuyorum ve 15€ satiyorum. Bunun gibi seyler,yani paranin kaynagi hali ile ben degil benden önceki TEKEL sermaye rantci sermaye oluyor.

Ebayin yan sirketleri dedim adeta bir kanser hastaligi gibi tüm dünyayi sarmis ve her ülkede kendi web sitesini acmis ,Ebay denetiminde ve markasinda olan sirketler.Mesela
Ingiltere den tutunda ABD ye ve hatta Kanada ya kadar EBAY bir tekeli yönetiyor.
Cok sükür bu sirketlerin icerisinde tek bir ayricalik göze carpiyor o da BIZIM GITTI GIDIYOR WEB SITESININ ADINI;MARKASINI VE HER TÜRLÜ HAKKINI EBAY A DEVIR ETMEMESI
ben bundan büyük bir mutluluk duyuyorum.Insa-Allah bu hep böyle kalir.

Bir ikinci sorun da,Osmanli nin hazinesinin büyük bir bölümünün Balkan ve Dogu avrupa Ülkelerinde kalmis olmasi,buralarda gerek yerel halk olsun gerekse diger RANTCI sermayenin olsun yaptiklari ve yaptirdiklari kazilar sonucu cikan eserlerin Almanya merkezli olarak türm Avrupaya dagitilmalari ve buradan da tüm dünya piyasalarini kontrolleri altina almalaridir.Buna nasil dur diyebiliriz ????????????????????????????????? coooooooooooooooook sorunlu bir is.
Mesela; Osmanli Paralarinin Türkiye de kurulacak bir Kurulus tarafindan degerlerinin tesbit edilmesi ve bunun kanuni yollarla siyasallastirilmasi olabilir.Bu bizim en dogal hakkimiz
bu eserler genellikle Türk asilli Vatandaslarimiz tarafindan satin alinmaktadir,Yabanci Rantci sermaye bu eserler üzerinden sadece spekulasyon yapmaktadir.


Sayin abiler,arkadaslar, Kolleksiyonerler ve ANADOLU NUMISMATIK FORUMU VE YAN KURULKUSLARI NIN IDARECILERI !!!!!!!!!!
Lütfen bu gidise bir dur diyelim ve Avrupa da ki Türk Vatandaslarimizi uyaralim aydinlatalim.Osmanli paralarinin deger bicildigi yer FRANKFURT MÜNZEN BÖRSE degil de
Türkiye Cumhuriyet Kolleksiyonerler ve Tarihi Eserler KUrumu olsun,yani bir sekilede bu eserlerimize sahip cikalim bu paralarin deger tesbitlerinin yapildigi yer ALMANYA degil buna bir son verelim.

Degerli katilimcilar,yukarida belirttigim gibi sorun cok büyük eger ben bu hususta hatali ve yanlis düsündü isem veya yanlis ibareler kullandi isem lütfen beni bu konuda daha fazla bilgilendirin.
alıntı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder